Sentencja

Żeglarz jest z natury człowiekiem o optymistycznej psyche. Inaczej nie wyruszyłby na groźne zawsze, morze.

Sens życia

Bo w życiu chodzi o to, by bardziej być niż mieć. Niestety nie jest to teraz bardzo popularne.

Licznik

sobota, 21 marca 2015

Listwy

Dzisiaj była tylko tak naprawdę sesja fotograficzna i to nie komórką tylko aparatem. Ale od początku.

Wczoraj miałem robić listwy no może nie robić tylko je kleić aby miały długość około 5 metrów. Wszystkie książki szkutnicze mówią o ukosowaniu jeden do 10, czyli dla listwy o grubości 2,2 cm długość łączenia powinna wynosić 22 cm. Są różne sposoby uzyskania takiego skosu. Ja zastosowałem podejrzany na internecie przyrząd prowadzący zrobiony z kątownika 30x30. Cztery kawałki kątownika zostały odpowiednio przycięte i skręcone śrubami. Robiąc przyrząd zrobiłem go jako uniwersalny dlatego jest więcej dziur.


Mocuje się to do piły ściskami stolarskimi w pozycji pokazanej na zdjęciu i tak było to zamocowane wczoraj kiedy ciąłem  listwy dzisiaj leży tylko na klinach z kawałkiem listwy.


Po przycięciu wszystkich listew przygotowałem je do klejenia żywicą. Ściskałem je do jednej listwy która była cała a następnie rozsuwałem połączenia przy pomocy klinów. Każde łączenie zabezpieczałem folią aby nie zrobić jednego wielkiego łączenia.  (zdjęcie z wczoraj)


Posmarowałem skosy żywicą wyciągnąłem kliny i ścisnąłem ściskami.


Sprawdzając resztki żywicy w kubku okazało się że jeszcze nie stężała. Tak, że dzisiaj to koniec zajęć jeszcze tylko porządne zdjęcie Quarka w szopie z listwami na pierwszym planie i przerwa w budowie do poniedziałku. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz