Sentencja

Żeglarz jest z natury człowiekiem o optymistycznej psyche. Inaczej nie wyruszyłby na groźne zawsze, morze.

Sens życia

Bo w życiu chodzi o to, by bardziej być niż mieć. Niestety nie jest to teraz bardzo popularne.

Licznik

sobota, 9 maja 2015

Jak budowa domu

       Tak jak w trakcie tytułowej budowy domu postęp prac jest najbardziej widoczny na początku, kiedy stawiamy ściany, tak budowa Quarka na razie nie ma tak spektakularnych przyrostów postępu prac. Zaczęła się słynna wykończeniówka (nie będę obracał łódki zanim nie skończę dna i obu obł). Zawsze zastanawiało mnie to słowo wykończeniówka bardzo ciekawe, z jednej strony informuje nas zaczynamy już coś wykańczać (w moim przypadku kadłub) ale z drugiej grozi, że sami możemy się wykończyć. Nie lubię szpachlowania i malowania a to mi zostało, no i oczywiście jeszcze z pięć tysięcy rzeczy których pojedyncze wykonanie zajmuje chwilę ale razem zabierają bardzo dużo cennego czasu. Zamocowałem pierwszy kawałek nierdzewki do łódki, połączenie dna z rufą tam gdzie będzie ster. Z własnej nieprzymuszonej woli zrobiłem 5 dziur w dnie pod śruby. Ale załatałem to tkaniną 600 z żywicą, a na to jeszcze 200 nie powinno przeciekać. No i zaczęło się szpachlowanie. Jeszcze raz ukłon w stronę Havla ich żywica w połączeniu z mikro balonami wymieszana mieszadłem do wiertarki tworzy bardzo dobrą szpachlówkę. Pierwsze szpachlowanie dna i obła to trzy wieczory (jak ja tego nie lubię) teraz czekam aż zastygnie no i szlifowanie.








24 komentarze:

  1. W końcu nadchodzi czas na stawianie własnego wymarzonego domu to wtedy praktycznie nic na głowie innego nie mamy. W moim przypadku bardzo chętnie czytam artykuły https://motobudowa.pl/category/budowanie-domu/ czego potrzebuję, aby zbudować mój dom. W mojej sytuacji takie porady się sprawdziły i aktualnie mogę stwierdzić, że mam wiedzę z zakresu budownictwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lepiej byłoby Ci zdecydować się na zakup mieszkania? Mieszkam we Wrocławiu i tutaj świetnymi opiniami cieszy się ten deweloper: https://vantage-sa.pl/atrakcyjne-nieruchomosci-wroclaw/ - zdecydowanie bardziej wolałbym kupić gotowe mieszkanie niż stawiać dom od postaw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście sama budowa domu na pewno jest czasochłonnym procesem i należy ją wykonać w bardzo dobry sposób. Ja jestem zdania, że jak dla mnie na ten moment najlepiej sprawdza się po prostu kupno nowego mieszkania. Zdecydowałem się na miejscowość Rumia i mieszkanie od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-rumia.html który jak dla mnie buduje je najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama budowa domu niestety jest dość mocno pracochłonna i jeśli się postaramy to skończymy go w rok. Ja całkiem niedawno odebrałem swój dom i mieszka mi się w nim super. Tym bardziej, ze wszędzie mam ogrzewanie gazowe ponieważ przy ofercie na gaz https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/ nie widziałem nawet innej opcji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama budowa domu jest niezwykle ważnym przedsięwzięciem i ja jestem zdania, że raczej bym się tego nie podjęła. Tym bardziej, że już widziałam na stronie https://www.eurostyl.com.pl/ jakie fajne realizacje ma ten deweloper. Właśnie dlatego stawiam na mieszkanie w bloku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Akurat ja zlecałem firmie zewnętrznej budowę mojego domu i całość wyszła bardzo fajnie. Jestem zdania, że również warto jest zgłosić się do biura projektowego https://zarzycki-konstrukcje.pl/ jeśli właśnie potrzebujemy dobrego i eleganckiego projektu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno sama budowa domu jest niezwykle ważnym procesem i tutaj nie możemy mówić o żadnych błędach. Właśnie dlatego warto do tych czynności jest mieć dobrą ekipę. U mnie wszelkimi pracami zajęła się firma https://www.wawerbud.pl/ którą jak najbardziej mogę każdemu polecić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Również przy budowie domu warto zaznaczyć, ze wszelkie prace powinny rozpocząć się od prac geodezyjnych. Jeśli ktoś poszukuje takiego specjalisty to ten z https://geo-szkic.pl/ na pewno jest godny polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie, że budowa postępuje. My jeszcze na wcześniejszym etapie jesteśmy, dopiero niedługo będziemy wstawiać okna dachowe. Myślę, że z oferty tego producenta z korzystamy https://dakea.pl/produkty/akcesoria-komfortowe/ . Jest bardzo atrakcyjna

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że wszystkie prace naprawdę idą rewelacyjnie. Super, oby do przodu! Ja również jestem na etapie budowy domu i przyznam szczerze, że sprawdzam takie usługi, jak wynajem koparki gdańsk . Przyznaję, że są mi dość pilnie potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Widzę, że postępy prac są naprawdę duże, więc super, że są takie możliwości, aby zdecydować się na ciekawe rozwiązania. Ja powiem szczerze, że rozważam teraz taką propozycję, jak piece na pellet poznań , bo podobno takie ogrzewanie do mojego domu będzie najlepszym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  20. W momencie gdy faktycznie już mamy własny dom lub mieszkanie to ja także jestem przekonany, że bardzo fajną opcję jest mieć możliwość posiadania klimatyzacji. W każdym razie zachęcam was abyście zapoznali się z ofertą firmy https://klimatyzacja-poznan.pl/ gdyż to właśnie oni takie instalacje wykonują.

    OdpowiedzUsuń
  21. Co by nie mówić to na samym początku bardzo ważną sprawą jest sam projekt i ja także jestem zdania, że warto jest wiedzieć do kogo się zwrócić. Jak dla mnie świetne projekty zawsze możemy uzyskać w https://zarzycki-architektura.pl/ i wiem, że to jest niezwykle dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnio miałem do czynienia z koniecznością przeglądu i czyszczenia komina w moim domu. Zwróciłem się do https://kominiarzszczecin.pl/ i muszę przyznać, że ich usługi przeszły moje oczekiwania. Kominiarz, który przyszedł do wykonania pracy, był niezwykle wnikliwy i dokładny. Jego profesjonalizm i wiedza były widoczne w każdym aspekcie wykonanej pracy. Jestem wdzięczny za ich skrupulatność i uczciwość, zdecydowanie polecam ich usługi każdemu, kto potrzebuje rzetelnego kominiarza.

    OdpowiedzUsuń