Sentencja

Żeglarz jest z natury człowiekiem o optymistycznej psyche. Inaczej nie wyruszyłby na groźne zawsze, morze.

Sens życia

Bo w życiu chodzi o to, by bardziej być niż mieć. Niestety nie jest to teraz bardzo popularne.

Licznik

sobota, 9 maja 2015

Jak budowa domu

       Tak jak w trakcie tytułowej budowy domu postęp prac jest najbardziej widoczny na początku, kiedy stawiamy ściany, tak budowa Quarka na razie nie ma tak spektakularnych przyrostów postępu prac. Zaczęła się słynna wykończeniówka (nie będę obracał łódki zanim nie skończę dna i obu obł). Zawsze zastanawiało mnie to słowo wykończeniówka bardzo ciekawe, z jednej strony informuje nas zaczynamy już coś wykańczać (w moim przypadku kadłub) ale z drugiej grozi, że sami możemy się wykończyć. Nie lubię szpachlowania i malowania a to mi zostało, no i oczywiście jeszcze z pięć tysięcy rzeczy których pojedyncze wykonanie zajmuje chwilę ale razem zabierają bardzo dużo cennego czasu. Zamocowałem pierwszy kawałek nierdzewki do łódki, połączenie dna z rufą tam gdzie będzie ster. Z własnej nieprzymuszonej woli zrobiłem 5 dziur w dnie pod śruby. Ale załatałem to tkaniną 600 z żywicą, a na to jeszcze 200 nie powinno przeciekać. No i zaczęło się szpachlowanie. Jeszcze raz ukłon w stronę Havla ich żywica w połączeniu z mikro balonami wymieszana mieszadłem do wiertarki tworzy bardzo dobrą szpachlówkę. Pierwsze szpachlowanie dna i obła to trzy wieczory (jak ja tego nie lubię) teraz czekam aż zastygnie no i szlifowanie.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz