Sentencja

Żeglarz jest z natury człowiekiem o optymistycznej psyche. Inaczej nie wyruszyłby na groźne zawsze, morze.

Sens życia

Bo w życiu chodzi o to, by bardziej być niż mieć. Niestety nie jest to teraz bardzo popularne.

Licznik

czwartek, 9 kwietnia 2015

Chcesz mieć dziób ????

Jasne, że chcę mieć dziób. A z wypowiedzi innych Setkowiczów którzy ten etap mają za sobą jest to miejsce gdzie się męczy sklejkę, stosuje dwie warstwy cienkiej aby poszyć obło dziobu.

Ja zacząłem od rozmowy z Januszem i poprawieniem ułożenia listew pomiędzy obłem a dnem, miało to za ułatwić układanie sklejki na dziobie. Zrobiłem sobie rozgrzewkę przyklejając burty do listew i nadszedł moment prawdy. Robimy dziób. Koledzy montowali najpierw płat dna. Ja postanowiłem zamocować najpierw obło.

Zacząłem od prawej burty robiłem to wieczorem dlatego zdjęcia słabe.






Przy lewej burcie miałem dużo miejsca no i już wiedziałem co i jak. 



Przy dziobie przy pomocy frezarki wyciąłem pas burty na połowie wysokości listwy łączącej obło z burtą




Dalej ukosowałem już listwę razem ze sklejką.

Wykorzystując kawałki listew, sklejki zablokowałem płat sklejki wstępnie docięty. jednocześnie blokując listwy o przeciwną burtę aby podczas gięcia sklejki nie za bardzo się gięły.








Przy pomocy ścisków i pasów, dogiąłem sklejkę  10 mm do listwy łączącej dno z obłem.Tak dociągniętą sklejkę zostawiłem na dzień aby się ułożyła. Prawą burtę mam już sklejoną a lewa jest dopiero dogięta do listew. Jutro ją przykleję i mam nadzieję że skończę obło.


2 komentarze:

  1. przyjmujemy tę gorzką krytykę, nam tak ładnie nie wyszło:)
    zuch!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak gorzka krytyka??? Nie po to to piszę, Gdyby nie Janusz tę męczyłbym się jak wy. To On mi powiedział jak się powinna uginać sklejka i dokąd mają być listwy łączące obło z dnem. Reszta to już praca ściskami.

      Usuń