Sentencja

Żeglarz jest z natury człowiekiem o optymistycznej psyche. Inaczej nie wyruszyłby na groźne zawsze, morze.

Sens życia

Bo w życiu chodzi o to, by bardziej być niż mieć. Niestety nie jest to teraz bardzo popularne.

Licznik

sobota, 18 kwietnia 2015

Jak wyznaczyć krzywiznę ?????

Po zrobieniu dna trzeba przygotować się do zrobienia płetwy balastowej. Wyznaczyłem krzywiznę dna  w miejscu gdzie będzie zamocowana płetwa. Wykorzystałem do tego pozostałości klocków dębowych po dennikach, ściski i kawałek sklejki oraz poziomicę. Mocując pas dna zaznaczyłem na nim gdzie są denniki i oś symetrii (porobiłem nawet wgłębienia pod wkręty i przykręcałem w tych miejscach dno od razu wkrętami nierdzewnymi)



Przy pomocy poziomicy wykreśliłem pion, a ołówkiem położonym na listwie odtworzyłem krzywiznę dna. Następnie wykorzystując cyrkiel zrobiony z drutu wyznaczyłem linię poziomą, a przy pomocy nastawnego przymiaru  podziałkę co 10 cm.





I już mogę przenosić krzywiznę do komputera.

Położyłem też drugą warstwę  dna (znowu latająca sklejka)


 Skręciłem wkrętami nierdzewnymi obło z dnem i burtami. Doliczając wkręty wykorzystane do skręcenia dna  wkręciłem prawie 600 wkrętów. Wstępnie obrobiłem też dziób (jeszcze przy jednej warstwie dna, roboty z żywicą staram się zostawić na koniec)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz